Skill Points Balance

Maruco Favero

New member
Gostaria de sugerir o balanceamento da quantidade de pontos de skill de todos os personagens

Em minha última contagem identifiquei uma disparidade na quantidade de pontos necessários para maximizar todas as skills, no Lime por exemplo são necessários 338 pontos, enquanto na Kaly são necessários apenas 196.

Creio que isso poderia ser feito aumentando ou diminuindo a quantidade de pontos de algumas skills e sempre distribuindo o dano/cura uniformemente para manter os valores máximos iguais ao atual, e diminuindo drasticamente em algumas skills que não são por exemplo:

-Kally: 'Sound of Agony', 'Orgel of Orcus', 'Lulaby of Lucifer' e outras para 11 ou 12 total, já que nao possui aba 'buff'
-Eir: 'moon piece'; 'moon chain'; 'antidote'; 'ressurrection' e outras diminuir em um ponto o máximo, devido a grande variedade de skills
-Dain: 'ice pilar'; 'ocean of fire' de 12 para 10; 'bitter cold breath' para 3 total; demais 11 para 10 total e ajustar valores
-Lime: diminuir a maioria da aba de 'eruption' para 2, já que são skills comumente não utilizadas, sendo que o primeiro ponto seria exatamente como o primeiro ponto comum e o segundo sendo igual ao último nivel da skill; demais abas diminuir 1 ponto da maioria para 10 total
-Arta: diminuir todas skill da aba criação e refinaria para 1 valor máximo (qualidade de vida, diminuir o retrabalho de precisar usar skill resete a todo momento; aumentar a quantidade de pontos nas skills atuais para manter na média (já que atualmente são necessários somente 212 pontos para maximizar todas as suas skills de batalha, inclusive todas as passivas); se possível reorganizar as abas unificando estas como terceira aba e criando uma nova segunda aba, nome 'Mechanics', dividir as skills da aba engenharia para melhorar a visualização


CharÁrvoresub.t
Eircura
82​
Daingelo
58​
Yukigelo
85​
dark eirescuridão
74​
kalyagonia
52​
artaengenharia
126​
lua
73​
fogo
90​
tornado
73​
caos
60​
recupera
57​
refinaria
90​
sagrado
68​
terra
76​
blizzard
34​
cura
71​
escuridão
45​
criação
18​
buff
29​
buff
18​
buff
18​
buff
48​
0​
buff
34​
passiva
52​
passiva
48​
passiva
46​
passiva
54​
passiva
42​
passiva
52​
total
304​
total
290​
total
256​
total
307​
total
196​
total
332​
Siegespada
87​
Limeataque
104​
Kriegpoder
55​
Dacymascote
39​
ralphtempestade
55​
gaonlança
68​
tornado
70​
transfor
54​
tatica
61​
costura
84​
vento
55​
dragão
71​
raio
61​
erupção
62​
vontade
71​
fofura
102​
furacão
54​
tornado
53​
buff
29​
buff
48​
buff
61​
buff
33​
buff
22​
buff
23​
passiva
49​
passiva
70​
passiva
64​
passiva
48​
passiva
40​
passiva
67​
total
296​
total
338​
total
312​
total
306​
total
226​
total
282​
Tianinja
73​
Ryanmetralha
80​
Arienvento
81​
asukadança
53​
irisfogo
74​
assassino
82​
granada
74​
raio
82​
luz
56​
pirata
66​
veneno
89​
arma raio
49​
fogo
43​
artéria
49​
corrente
52​
buff
35​
buff
21​
buff
24​
buff
19​
buff
23​
passiva
52​
passiva
62​
passiva
44​
passiva
54​
passiva
66​
total
331​
total
286​
total
274​
total
231​
total
281​
 

Maruco Favero

New member
I would like to suggest balancing the number of skill points of all characters

In my last count, I identified a disparity in the number of points needed to maximize all skills, in Lime for example 338 points are needed, while in Kaly only 196 are needed.

I think this could be done by increasing or decreasing the number of points of some skills and always distributing the damage/healing evenly to keep the maximum values equal to the current one, and decreasing drastically in some skills that are not, for example:

-Kally: 'Sound of Agony', 'Orgel of Orcus', 'Lullaby of Lucifer' and others for 11 or 12 total, since it doesn't have a 'buff' tab
-Eir: 'moon piece'; 'moon chain'; 'antidote'; 'resurrection' and others decrease by one point at the maximum, due to the wide variety of skills
-Dain: 'ice pillar'; 'ocean of fire' from 12 to 10; 'bitter cold breath' for 3 total; too much 11 to 10 total and adjust values
-Lime: lower most of the 'eruption' tab to 2, as they are commonly unused skills, with the first point being exactly like the first common point and the second being equal to the last level of the skill; other tabs decrease to 1 point from the majority to 10 total
-Arta: decrease all skills in the creation and refinery tab to 1 maximum value (quality of life, decrease the rework of having to use skill reset at all times; increase the number of points in current skills to keep them on average (since they are currently needed only 212 points to maximize all your battle skills, including all passives); if possible, reorganize the tabs by unifying them as a third tab and creating a new second tab, name 'Mechanics', splitting the skills from the engineering tab to improve visualization
 
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